Co když zamilovanost vyprchá a nadšení pomine?

Jediná konstanta v životě je neustálá změna – to všichni víme. Přijmout to, už bývá horší. „Přijmout“ ale neznamená „rezignovaně přihlížet“ – v tom, jak se ke změně postavíme,  máme aktivní roli. Jak tedy můžeme pracovat s proměnlivostí ve vztahu a praxi? Čtěte dál.

Co když zamilovanost vyprchá?

Děláte si starosti? Snažíte se ji vrátit? Noříte se do vzpomínek a smutníte, že už to není jako dřív?

Takhle jsem reagovala, když mi došlo, že pominulo období naší totální poblázněnosti acro jógou: „Ale proooč? Já nechcííí, to bylo tak supeeer, já to chci zpátky!“

Až po uši ❤️

Pořád si to živě pamatuju.

Cvičili jsme prakticky každý den, kdekoliv to jen trochu šlo. Neuniknul nám žádný jam, a to se jich kolem nás konalo 5 týdně. Chodili jsme na všech pět a zbývající dva dny jsme cvičili doma. Však i ubytování jsme si vybírali podle toho, kolik v něm bylo místa na acro.

V té době se mi nestalo, abych byla „příliš unavená“ na acro. Když byla možnost cvičit, vždycky jsem mohla a chtěla. A když možnost nebyla, chytal mě vážný acro absťák.

Bylo úžasné objevovat ten svět nekonečných možností toho, co naše těla dokážou. Každý nový objev byl tak vzrušující a každý pokrok nás nabíjel nadšením a čirou radostí. A k tomu ta podpora komunity, vzájemná inspirace a společné oslavování pokroků!

Jenže ono už to tak chodí, že intenzita vzrušujících zážitků je dána tím, že jsou nové a svým způsobem nečekané. Časem si začneme zvykat na jakékoli podněty a už neskáčeme radostí po každé zvládnuté figuře.

Má to ještě smysl?

Když jsme se pak dostali do fáze, kdy nám stačilo cvičit jednou týdně a ani jsme u toho nezažili žádnou extázi, ptali jsme se sami sebe, jestli to znamená, že bychom toho měli nechat.

Ale nenechali. A nedávno mi to došlo. Acro praxe zkrátka prochází různými fázemi evoluce, stejně jako vztah. A i když je ta první fáze nejvíc intenzivní, neznamená to, že je lepší. A hlavně to neznamená, že se na acro máme vykašlat, stejně jako se nevykašlu na vztah, když pomine bláznivá zamilovanost.

Každá fáze má totiž něco do sebe.

V acro začátcích lidi většinou nevěřícně žasnou nad schopnostmi vlastního těla, zažívají trochu ego boost a návaly radosti. To hodně připomíná fázi zamilovanosti, kdy se cítíme krásní a žádoucí, a usmíváme se na celý svět 🥰

V pozdějších fázích praxe své tělo poznáváme mnohem hlouběji, učíme se je vědomě používat i chránit, rozvíjíme skutečné porozumění – ke svému tělu i k partnerovi. Stejně tak v pozdější fázi vztahu, kdy se lépe známe a důvěřujeme si, můžeme se spolu uvolnit a rozvíjet mnohem větší intimitu a blízkost.

A co to období mezi tím?

Možná si teď říkáte: „Jo, to je všechno hezký – buď radost a nadšení anebo hloubka a porozumění. Jenže co když jsme ve fázi praxe, kdy počáteční nadšení pominulo ale hloubka se ještě nedostavila. Dostavuje se pravidelně jen frustrace z neúspěšných pokusů.“

No jo, i tohle období moc dobře znám a patří snad ke každému vývoji. Zrovna teď si jím procházím v tanci. Jak s ním tedy pracovat?

1) Je to život.

Tyhle rady mě někdy naplňují úžasným klidem a někdy mě pěkně se*ou. Takže nevím, jak to teď zapůsobí na vás, ale risknu to.

Frustrace a zklamání patří k životu. Jsou součástí široké palety lidského prožívání, stejně jako třeba nadšení a radost. Vlastně díky nim pozitivní emoce prožíváme o to intenzivněji. Možná to bude znít divně, ale i negativní emoce si můžeme svým způsobem užít. Respektive vědomě prožít a přijmout jako nedílnou součást našich pozemských zkušeností.

2) Co nám emoce říkají?

Když přejde nejintenzivnější fáze prožívání emocí, přijde mi zajímavé podívat se, co za nimi stálo. Za každým pocitem je totiž nějaká myšlenka – ať vědomá nebo nevědomá. Třeba „měla bych být tak dobrá jako XY“, nebo „trvá to moc dlouho“ nebo jakékoliv jiné přesvědčení, že by věci měly být jinak, než jsou.

Když tahle přesvědčení objevíme, můžeme s nimi pracovat / vyvracet je a tím přímo regulovat vlastní emoce. Mistrovskou průvodkyní tímhle procesem je Byron Katie – moc doporučuju.

3) Co můžeme udělat?

Ať už jde o vztah nebo o praxi (acro jógy, nebo jakoukoli jinou) je fajn se místo očekávání občas zaměřit na to, co můžeme nabídnout. Sami sebe tak přesuneme z pozice pasivního „čekatele“ do pozice aktivního tvůrce. A to přináší pořádnou proměnu energie. Místo pocitu nedostatku z toho, že se realita liší od očekávání, v sobě pěstujeme pocit hojnosti, kterou jsme připraveni šířit.

Právě z tohoto nastavení vzešlo naše rozhodnutí vypravit se letos na acro jógový retreat v horách a na týden se ponořit do praxe, bytí spolu a v přírodě. V každé fázi praxe i vztahu je totiž potřeba o ně pečovat. V té první to jde tak nějak samo, později už to chce víc vědomý přístup a rozhodnutí.

Ty projevy péče by ale měly být něco, co si nadělíte s radostí. Když jsme se snažili donutit k častějšímu trénování, mělo to pochopitelně spíš opačný efekt. Na retreat jsme se ale moc těšili, takže nám dodal spoustu energie a oživil naši acro praxi.

Pokud chcete rozproudit vztah a vnést do něj novou energii, zapřemýšlejte – co by vás vážně bavilo? Co jste vždycky chtěli zkusit, ale zatím jste to pořád odkládali? Nebo možná vás naopak něco zaujalo teprve nedávno – chytněte tu vlnu nečekané inspirace a pojďte spontánně do toho!

Láká vás vyzkoušet acro jógu a vnést do vztahu trochu hravosti a společného objevování? S online kurzem můžete už za pár minut lítat přímo ve svém obýváku.

A pokud už nějakou dobu cvičíte, ale zrovna máte období útlumu, dopřejte si třeba individuální lekci. Zjistíme spolu, na čem jste se zasekli a jak se posunout dál, vskřísíme vaši motivaci a nadšení pro acro, a najdeme vám novou inspiraci 😉

"Mou vášní je acro jóga a její přesah do partnerských vztahů. Ukazuji párům, jak díky společné vědomé praxi najít harmonii v pohybu i ve vztahu a užít si při tom spoustu zábavy." Můj příběh si přečtěte tady >>

Vytvořila jsem pro vás PDF Manuál Jak poznám, jestli zvládnu acro jógu. Jsem autorkou online kurzu acro jógy První vzlétnutí a e-mailového minikurzu 15 dní k acro józe, který vás díky sérii krátkých cvičení (2-4 minuty denně) po dobu 15 dní připraví na praxi acro jógy.


Přesvědčte se, že začít s acro jógou je snazší, než myslíte: díky PDF manuálu Jak poznám, jestli zvládnu acro jógu

  • Vyvrácení mýtů jako "jsem moc těžká", "nejsem dost silný/ pružný", apod.
  • Spousta AHA-momentů při objevování principů acro jógy
  • Jak konkrétně ověřit své předpoklady pro acro jógu
  • Tipy, jak s acro jógou začít ještě dnes
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Nejčtenější články
  • Rubriky
  • Získejte pdf manuál jako DÁREK
  • Objevte přirozenou vnitřní inteligenci svého těla a zjistěte, jak ji uplatnit v praxi acro jógy.

  • Potkejme se na Facebooku: