Co přinesla náctá léta 21. století?

„Lidé přeceňují, co mohou udělat za rok, a podceňují, co mohou udělat za deset let.“
–  Bill Gates

Dori 2010 si odmítala zřídit účet na facebooku. Strašně se styděla mluvit anglicky (a taky to moc neuměla), i když snila o poznávání lidí z jiných zemí. Měla trauma ze sportů a tělesných aktivit. Snila o tanci, ale neodvažovala se přihlásit na kurz. Jedla maso a nejčastěji vařila špagety s kečupem a se šunkou.

Taky se na přelomu roku oddávate té oblíbené ňuňací aktivitě – zachumlat se do deky s horkým čajem po ruce, zapálit svíčku, zalistovat v diáři/deníčku a zabilancovat, co nám uplynulý rok přinesl? Já jo ❤️

Tentokrát jsem ale narazila na ještě lepší návrh, jak tento rituál prohloubit, a chci se o něj s vámi podělit. S přelomem roku jsme vstoupili do zbrusu nové dekády – do dvacátých let jednadvacátého století! Vzrušující, no ne?

A jelikož je citát z úvodu článku opravdu hodně trefný a pravdivý, v novém desetiletí můžeme uskutečnit velké věci. Začátek roku 2020 je proto symbolický okamžik, který vybízí k ohlédnutí nejen za uplynulým rokem, ale za celým desetiletím. A potom taky k nastavení záměrů pro novou dekádu.

Pro mě bylo obzvlášť to ohlédnutí silným zážitkem. Uvědomění si, kdo jsem byla na začátku roku 2010, a jakou cestu jsem od té doby ušla, mi připomnělo, že velké a zásadní změny často zrají více let.

Od ovládnutí angličtiny, cestování a několika let života v zahraničí, přes nový úžasný vztah (s cizincem, se kterým bych se 10 let zpátky sotva domluvila), přechod na rostlinnou stravu, zamilování se do acro jógy, brazilského Zouku (tanec) a vege-vaření, až po rozjezd podnikání v tom co miluju: acro jóga a zdravé vaření.

V závěru loňského roku jsem žila hodně ve své hlavě. Ve snaze vymyslet život a tak. Ohlédnutí za posledními 10 lety mi připomnělo, že nejlepší životní posuny se dějí, když jdu do akce. Když přijmu příležitost, které přede mnou stojí, navzdory strachu a pochybnostem. Činy vždycky přinášejí jasnější výsledky, než přemýšlení.

Zvu vás k tomu, abyste si tímto mocným rituálem prošli taky a připomněli si, co všechno jste zvládli a jak se posunuli. Věřím, že vás to povzbudí a navnadí na nadcházející dekádu nebo dodá sílu jít dál, pokud zrovna procházíte těžším obdobím. Někdy je zkrátka dobré podívat se na život z větší perspektivy.

Autorkou postupu, který vám tady představím, je Marie Forleo. Pokud nemáte problém s angličtinou, nechte se tímto rituálem provést pomocí jejich videí pod tímto odkazem. Jestli preferujete vedení v češtině, čtěte dál.

Připravte si svůj oblíbený deník nebo zápisník a jdeme na to!

Ohlédnutí za -náctými léty

1. část – Na co jste hrdí?

  • Co jste udělali v průběhu uplynulých 10 let, za co jste na sebe hrdí?
  • Jaké překážky jste překonali?
  • Čeho jste za posledních 10 let dosáhli v různých oblastech svého života – vztahy, zdraví, kariéra, bydlení… (sami si dosaďte, co je pro vás důležité)?

Co pomáhá se rozpomenout?
Vzpomeňte si na rok 2009 nebo začátek roku 2010 – kde jste byli, co jste dělali, co pro vás bylo důležité? A jak se váš život vyvíjel od roku 2009 dál? Čím jste procházeli, jaké změny se udály? Projděte si staré fotky, diáře, e-maily – cokoliv, co oživí vaše vzpomínky.

Po sepsání téhle části si projděte své zápisky znovu a zeptejte se: Co pro mě bylo nejdůležitější a proč?

Uvědomění, co má pro vás největší význam, vám pomůže tvořit budoucí plány v souladu s vašimi nejvyššími hodnotami.

2. část – O co jste moudřejší?

  • Co jste se za posledních 10 let naučili?
  • Jaké chyby jste udělali a co jste se z nich naučili?

Zamyslete se ohledně svých vztahů, rodiny, zdraví, spirituality, financí, kariéry, kreativity apod. Zapište si všechny získané poznatky, na které si vzpomenete. Pak se zeptejte: Co z toho je pro mě nejdůležitější a proč? Které z těchto ponaučení opravdu změnily váš život? Co chcete mít na paměti během nového desetiletí?

Tato část je klíčová k tomu, abychom nedělali stále stejné chyby.

Co nechat za sebou

Život nepřináší jen růst, posuny, skvělé zážitky a inspirativní vhledy. Někdy je to boj. Někdy nové zážitky bolí a zraňují a ty jizvy si s sebou neseme ještě dlouhá léta. A často ty rány dokonce stále dokola otevíráme a solíme. A tu bolest si střádáme v sobě.

Kromě toho nám v podvědomí témeř denně beží nějaká omezující přesvědčení, strachy a pochyby, které nás brzdí v naší cestě.

Je dobré se občas zastavit a na tyhlety vnitřní programy se podívat zblízka. A rozhodnout se, že už je v sobě dál nechceme nosit. Teď se nabízí symbolická příležitost uklidit si v duši a do nového desetiletí vstoupit s vniřním klidem, čistou myslí a jasným záměrem.

Tady jsou 3 oblasti, na které stojí za to se podívat a zjistit, co už nemá smysl táhnout s sebou:

1. oblast – neuskutečněné projekty a neaktuální cíle

  • Vísí vám nad hlavou (nebo třeba i jen někde v koutku mysli) nějaké projekty a záměry, o kterých si dlouho říkáte, že byste je měli uskutečnit / dokončit, ale pořád to odkládáte?
  • Vnímáte ze strany svého okolí, nejbližších, nebo i sebe sama nějaká očekávání nebo nároky, které s vámi nesouzní?
Je osvobozující upřímně si přiznat, že některé naše cíle už nejsou aktuální, nebo ani neměly potřebný náboj od samého začátku. Pomáhá to uvolnit energii a mentální kapacitu pro věci, na kterých nám opravdu záleží.

2. oblast – negativní emoce

  • Živíte v sobě rozhořčení, lítost, zklamání nebo vztek vůči někomu, nebo něčemu z minulosti?
  • Nesete si v sobě nějakou emoční zátež, která vás tahá dolů a už ji nechcete vláčet s sebou?
  • Potřebujete někomu odpustit – včetně sebe?

Vím, táhle část by vydala na samostatnou knihu a někdy i několilaletou terapii. I když zatím nevíme, jak odpustit nebo nechat něco za sebou, samotné pojmenování a uznání těchto pocitů přináší úlevu.

Uvědomění, že tyto emoce patří minulosti a nemusí nás dál ovládat, je prvním krokem k zahojení.

3. oblast – omezující přesvědčení

  • Jaká omezující přesvědčení jste si s sebou nesli během uplynulých let?
  • Které programy vaší mysli už vám neslouží a je na čase se jich zbavit?

Všem nám v hlavě běží podvědomé programy a filtry, skrze které vnímáme svět. Jsou to právě naše přesvědčení o sobě, lidech a životě vůbec, co předurčuje naše myšlenky, slova, činy a ve finále náš osud.

Abychom mohli tvořit život, jaký chceme, je potřeba s myslí vědomě pracovat – pěstovat přesvědčení, která nás podporují, a zbavovat se těch, která nás brzdí. Pojďme odstranit naše limitující programy, aby nás neovládaly dalších 10 let.

Poté, co si v deníku odpovíte na otázky výše, ty následující vás namotivují k tomu, abyste se nefunkčních přesvědčení opravdu zbavili:

  • Proč je pro vás zásadní právě teď vymýtit omezující přesvědčení ze své mysli?
  • O co vás tato přesvědčení během uplynulých 10 let připravily?
  • Kým byste byli, kdybyste těmto myšlenkám neveřili? Co byste dělali? Jak by vypadal váš život?

Vytvořte svůj plán desetiletí

Teď, když víte, na čem jste, jaké zkušenosti a učení si nesete do nové dekády a co můžete odložit, je čas se zamyslet, jak chcete prožít dvacátá léta 21. století.

Napište si do deníku, co chcete v následujících 10 letech zažít, vytvořit, čeho chcete dosáhnout v těchto oblastech:

  • Zdraví
  • Vztahy
  • Práce a poslání
  • Finance
  • Přínos komunitě

… a v jakékoliv jiné oblasti, která je pro vás důležitá.

Zapište si, jak se chcete cítit a čeho díky tomuto naladění můžete dosáhnout. Dovolte si opravdu se zasnít a představte si nejlepších 10 let vašeho života. Nepodceňujte se v tom, čeho můžete dosáhnout. Pište co nejkonkrétněji, jak si přejete, aby váš život vypadal.

3 nejdůležitější cíle pro rok 2020

Pak si svoji vizi přečtěte. Které ze sepsaných cílů jsou pro vás nejdůležitější v tomto roce? Vyberte si 3 hlavní cíle, na které se chcete letos soustředit a odpovězte na tyhle otázky:

  • Proč je pro vás každý z těchto cílů důležitý?
  • Jak se po dosažení těchto cílů budete cítit? Jak se chcete cítit v průběhu jejich dosahování?
  • Jaké první kroky k těmto cílům můžete a chcete podniknout?

Pak ty kroky naplánujte – co nejkonkrétněji: zapište si je do diáře, nastavte si upomínku, podnikněte cokoliv, co vám pomůže opravdu dostát závazku, který jste si dali. V další fázi a HLAVNĚ naplánované kroky skutečně podnikněte.

Sama mívám problém s tím, že po příjemném a motivujícím nastavení záměrů zaklapnu deník a vrátím se ke starému fungování. Co mi pomáhá, je po plánovacím rituálu rovnou udělat alespoň jeden praktický krok směrem k vytouženému cíli. I kdyby to mělo být nastavení upomínky.

Navázat na plánování konkrétními úkoly, je způsob, jak zajistit kontinuální pokrok vpřed. Aby se realizace našeho snu nezměnila jen v únavné plnění úkolů, je zase fajn vracet se k těmto motivujícím zápiskům ze startu roku a připomínat si, proč to všechno vlastně dělám a jak se chci cítit nejen v cíli, ale i po cestě.

Přeju vám naplňující cestu novým desetiletím!

 

"Mou vášní je acro jóga a její přesah do partnerských vztahů. Ukazuji párům, jak díky společné vědomé praxi najít harmonii v pohybu i ve vztahu a užít si při tom spoustu zábavy." Můj příběh si přečtěte tady >>

Vytvořila jsem pro vás PDF Manuál Jak poznám, jestli zvládnu acro jógu. Jsem autorkou online kurzu acro jógy První vzlétnutí a e-mailového minikurzu 15 dní k acro józe, který vás díky sérii krátkých cvičení (2-4 minuty denně) po dobu 15 dní připraví na praxi acro jógy.


Přesvědčte se, že začít s acro jógou je snazší, než myslíte: díky PDF manuálu Jak poznám, jestli zvládnu acro jógu

  • Vyvrácení mýtů jako "jsem moc těžká", "nejsem dost silný/ pružný", apod.
  • Spousta AHA-momentů při objevování principů acro jógy
  • Jak konkrétně ověřit své předpoklady pro acro jógu
  • Tipy, jak s acro jógou začít ještě dnes
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Nejčtenější články
  • Rubriky
  • Získejte pdf manuál jako DÁREK
  • Objevte přirozenou vnitřní inteligenci svého těla a zjistěte, jak ji uplatnit v praxi acro jógy.

  • Potkejme se na Facebooku: